Saturday, August 4, 2007

VIRUS MURTAD DI MALAYSIA:SATU FENOMENA!



RAMAI ORG MALAYSIA DAH MURTAD!!!!!!

"Pernah
dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak
menutup kes ini kononnya untuk menjaga
perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes
murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut
boyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang
peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang
fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun
selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat
daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita
rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut pegua
mbela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi
ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan
statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776
orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas
alasan keluar dari Islam.


Tahun 1997, bila Saari
Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya,
perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di
KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum
ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup
oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad
dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa
ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu.
Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh.
Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak
dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes
ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.
Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir
laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang
Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari
setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia
mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan
dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu
yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar
hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak,
dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti
Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya
imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata,
tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua
dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah
pun dia hafal . Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia
didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi
keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju
kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C.
Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya
lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,
"Assalamualaikum
ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian."


Bayangkan hati
seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol
anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji
Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio
menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah
akan jadi bahan arkib termasuk permohonan
kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan .


Butir asal permohonan......


Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina
Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk
membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan
seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan
dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada
langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28
November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.


Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur
Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan
atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk
Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam."

Perenggan 23: "Saya
Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang
dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan
ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya
iaitu Kristian Khatolik".

Kita tak boleh buat apa-apa sebab
article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia
yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah
perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan
itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan
selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara'
dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama
rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam.
Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen
dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua
tak termasuk.

Article 4 pula
menyatakan: "Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan
perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah
ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah
kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan
begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian
seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL
untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak
sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi .
Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa
boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil
berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji
Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.


Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak
pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak
menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah
kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia
pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji
Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak
kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman
pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak
sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina
Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa
masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin
ditangkap polis semula sebab Hindu
laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji
Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi
suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya
menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga
dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan
hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji
Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.


Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya
Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.
Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun
masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam.
Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad
Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si
minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.
Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan
perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun
datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL
mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh.
Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis.
Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan
daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof
masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis
ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari
ni, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya
si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak
yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.


Dalam kes Suzie Teoh,
seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia
tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan
saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah
persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.


Masa tu, Tun Salleh Abas
yang jadi hakim. Beliau seorang
yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis
Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. "Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak
tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun.
Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie
Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam." Atas kearifan dan
iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun.

2
tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes
itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan
agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan,
wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18
tahun. Sambil menangis, budak tu kata " Saya
yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini."
Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah
dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah
seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan.
Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2
tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.


Kes
terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah
dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali
kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu
anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati
dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.


Peristiwa
13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan
kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana
Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita
sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar
diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,
"Allah hu Ahad". Terus Yasir kena pancung di padang pasir.
Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu
berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya,
mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah
SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada
kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung
kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong.
Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah
saudara-saudara kita yang mati syahid itu.

Apalah dosa a nak kecil yang
berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim
seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar
Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari
dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang
berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh
terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.


Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka
bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan
hati kita. Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita
sendiri. Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama
yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam
satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan
"Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di
suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan
hitam di malam gelap gelita tak nampak". Sahabat bertanya "Apakah fitnah besar
itu ya Rasullullah?" "Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di
waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir
balik." Sahabat bertanya lagi. "Mengapa begitu ya Rasullullah?" Rasullullah SAW
menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia".


Imam
Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, "Akan datang fitnah murtad ini dalam
keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap." Mana nampak?
Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.


Bagaimana
gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak
nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah. Belum habis cakap, dah ada
yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford
(orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an
atau 30an dulu dalam bukunya "International Jew" (tak Silap saya).

Unsur
Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata,
rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu
batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang
bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar.
Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat
stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih
terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu
dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia
telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di
London. Dia berkata: "Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari
ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan
pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam
menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka
tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang
untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan
ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam."


Wasiatnya berjaya
dilaksanakan setelah King tu mati, 1492
. kerajaan Islam Andalusia
yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak
lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani
. Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,
tumbang kerajaan Islam Mindanao.
Lepas tu kerajaan Islam Acheh
... semuanya satu demi satu.

Macamana benda ni boleh terjadi?


Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia,
kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah,
Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak
rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian
Francis Xavier (kalau saya tak
silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia
sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil
semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah
"garam dan ragi". Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi
kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk
ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan
identiti Islam. Hakikatnya
kehidupan kita bukan cara Islam lagi
. Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam
gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam
gelita tu.

Pertama, melalui sistem
pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh
Kristian. Convent itu, Saint ini.
Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang
ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada
mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan
garam dan ragi". Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu
berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya.
Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam
masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi
bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama
Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Di
rasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat
formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya.
Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu
tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari
masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir
ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh
masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran
Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,
dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan
Kristian muslim Melayu sejati.. "Sebenarnya dia ingin. Akan datang
suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa
dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara
kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,
kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa
tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme.
Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita
hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan
menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan
mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun
malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini.
Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak
tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.


Akhir sekali,
email ini tiada kena mengena dengan ceramah
nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat
perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit
pertahankan agama Islam sebelum terlambat.


Di harap rahmat Allah dan doa-doa para
waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara
itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat
kepada Allah.

No comments:

MY CURRICULUM VITAE

FREE BLOGGER TEMPLATE